Happy Halloween! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu Happy Halloween! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu

Happy Halloween!

Door: Sanne Bonekamp

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 November 2013 | Canada, Toronto

Na een week onder een steen te hebben geleefd, was het tijd om mijn outfit voor mijn allereerste Halloween bij elkaar te scoren. De zaterdag voor Halloween stond er een feestje met de vrienden van Pérola op de planning. Dit feestje bleek een beetje saai maar het huis was he-le-maal in Halloween stijl aangekleed. Het was echt te gek, dus dat schepte hoge verwachtingen voor de grote dag zelf, al had ik niet echt grootse plannen. Die avond zou ik met de meiden van de waterpolo op stap gaan. Omdat ik de week ervoor overal moest uitkijken waar ik liep, omdat mijn heksenhoed me ongeveer 2,5 meter hoog maakte, had ik een ander kostuum op de kop getikt, een heus Hello Kitty kostuum. Met snorharen op de wangen en Hello Kitty oren met bijbehorende rode strik in het haar ging ik naar het feestje. En dit was een groot succes, net als het feestje de dag erna. Waar ik ook nog een paar nieuwe vrienden aan overhield, waarmee ik de dag erna een ijshockeywedstrijd gekeken heb (weliswaar op tv) en afgelopen zaterdag mee naar de World DJ Championships ben geweest. Die dag was er trouwens ook een soort pompoenenroute in Toronto, waarbij alle restaurants, winkels, bedrijven, wie ook maar mee wilde doen, pompoenen tentoonstelde die ze zelf uitgehold en versierd hadden. Ik heb hier helaas geen foto’s van maar naast de wat saaie pompoen met driehoek ogen een gat als mond, waren er de meest mooie pompoenen. Eentje leek zelfs op een koraalrif, compleet met vissen en al!

Afgelopen week was niet heel veel anders wat betreft de scriptie, volle bak aan de slag en morgen heb ik mijn eerste gesprek. De eerste sneeuw is trouwens voorspeld, alhoewel de dagen soms nog verassend warm zijn. Maar maandag is het zover, dan begint de ellende, de lol, het glijden en het glibberen, het sneeuwballen gooien en het langlaufen naar de stad en terug. Zover zal het niet komen, maar ik ben benieuwd of het blijft liggen.
Dan treurig nieuws; mijn mannelijke huisgenoot gaat verhuizen. Treurig is wel subjectief want de afgelopen weken hebben we wat meningsverschillen gehad, waaruit toch wel bleek dat we wat verschillend van aard zijn. Maar al met al vind ik het toch jammer dat ie weggaat, omdat hij voor mij toch een beetje bij het totaal plaatje hoort. Maar goed, de leuke huisgenoot blijft, en de nieuwe huisgenoot kan alleen maar meevallen, dus ik ben benieuwd! Plus ik kan een kamertje doorschuiven, dus vanaf december heb ik een iets grotere kamer!

Waar ik laatst ook achter kwam is dat ze hier geen bier in de winkel verkopen. De meeste feestjes zijn hier, net als in Amerika, BYOW of BYOB, Bring your own wine of bring your own beer. Dus ging ik naar de supermarkt, op zoek naar een paar biertjes. Toen ik aan een medewerker vroeg waar het bier stond zei ze dat ze in Ontario (als enige provincie in Canada!) geen alcohol mogen verkopen in ‘gewone’ winkels. Je moet hiervoor naar een speciale winkel, een soort Gall en Gall. Die bleek, heel vervelend, tegenover mijn huis te zitten. Maar het verhaal wordt nog mooier, want eenmaal bij de biersectie aangekomen zie ik daar 1. Heineken, maar dat hebben ze hier overal, 2. Grolsch, okee, gaat de goede kant op, en 3. Bavaria bier! Een biertje, gebrouwen op 15 minuten rijden van mijn huis in Nederland, staat gewoon hier in de winkel! Hoe toevallig haha!

Doeidoei, of zoals ze hier zeggen TTYL (Talk To You Later)!

  • 13 November 2013 - 20:38

    Miek:



    Ha Sanne,

    Leuk om weer wat van je te 'horen' ! Enne... het 'Kitty-pakje' is ook leuk ! Hier begint het ook koud te worden en de eerste nachtvorst is alweer van de autoruiten gekrabd. Heb gehoord dat winter in Canada echt streng kan zijn, vooral met fikse sneeuwbuien, dus maak je borst maar nat. Wel superdelux om na flink gewerkt te hebben een lekker 'Bavje' te kunnen drinken. Dubbel genieten !

    Veel succes met je scriptie en tot gauw weer.

    Hartelijke groeten en dikke zoen,

    René en Miek.

  • 14 November 2013 - 23:17

    Angelique:

    Ha Sanne

    Weer eens iets anders om echt Halloween te vieren.
    Je ziet er leuk uit.
    Heb je de eerste sneeuw al gezien?
    Kreeg een foto uit London van Lars met 5 cm sneeuw,
    Is weer eens wat anders ben benieuwd skibroek uit de kast halen.
    Kun trouwens dicht bij jou skieen ?
    Zou wel leuk voor je zijn.

    Succes verder en we kijken uit na je volgende blog
    Doei doei tot volgend keer of op fb

    Groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Yessss, ik ben weer on the road! Volg mij avonturen op deze site, via facebook of via Instagram

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 22142

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 Augustus 2019

Australiaaa

06 September 2013 - 05 Maart 2014

Sanne in Toronto

Landen bezocht: