Fijne feestdagen! - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu Fijne feestdagen! - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu

Fijne feestdagen!

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 December 2018 | Australië, Newcastle

Hallo allemaal,

De feestdagen zijn voorbij, Marjolein helaas afgezet op het vliegveld, tijd om even terug te blikken op de afgelopen maand. Want het was me er eentje! Oja, en voor iedereen die dit leest natuurlijk een gaaf en avontuurlijk 2019 gewenst!

Marjolein kwam op 18 december aan in Sydney. Helaas geveld door een griepje kon ze de eerste dagen niet veel doen dus dat was wel klote. Toch maar besloten om dat weekend een uitstapje te maken naar Newcastle en Hunter Valley, waar we wijn gingen proeven. Gelukkig ging het een stuk beter en hebben we samen kunnen genieten van een weekend met veel wijn, strand, wind en, natuurlijk, wat informatie absorberen.

Newcastle is op Sydney na de oudste stad van Australië, bekend om zijn havens en staalindustrie. Ook hebben ze in Newcastle enorme ocean baths, zwembaden aan de zee, gevuld met zeewater. De Merewether Ocean baths zijn een van de grootste (?) in de omgeving en zagen er spectaculair uit met het uitzicht over de zee!

De tweede dag in Newcastle gingen we op tour door de Hunter Valley, een beroemde wijnregio in New South Wales. Sanne houdt niet van wijn, maar een rood wijntje gaat er nog wel in. De witte toch maar geprobeerd, maar de conclusie was dat ik toch meer een fan was van de cabernetjes. En van de meloenlikeur bij de wodka distillery, die ik maar een flesje mee heb genomen :) Marjolein kocht een bijzondere witte wijn om thuis op te drinken.

Daarna was het alweer tijd om de trein terug te nemen naar Sydney (3 uurtjes heerlijk kletsen en naar buiten kijken) want die avond gingen Marjolein en ik sjiek uit eten op een van mijn favoriete plekjes in Sydney; de Woolloomooloo wharf. Het was heerlijk warm en wonder boven wonder kregen we een plekje buiten aan de kade! Wat een heerlijke avond was dit. En ook wel bijzonder omdat we met kerst normaal lekker thuis aan de open haard zitten, en nu in onze zomerjurkjes aan de andere kant van de wereld. Echt genieten, maar ook wel een beetje gek!

Op Christmas day, de 25e, heb ik Marjolein meegenomen naar Lentils om haar te laten zien en proeven waar ik werk. Daarna zijn we naar Coogee beach gegaan voor een klein strandfeestje met zo'n 2000 anderen. Het hele hostel was ook uitgerukt om daar een mooi feestje te bouwen en ik vond het erg leuk om iedereen zo bij elkaar te zien! Genieten!

Nadat Marjolein alle toeristische hotspots uitcheckte en mijn werkdagen er weer op zaten zijn we een dag naar Cockatoo Island geweest, een voormalig convict island wat in de oorlog gebruikt werd om o.a. onderzeeers te bouwen voor de geallieerden. Superinteressant om een dagje rond te hangen. Weer wat geleerd over de Australische geschiedenis en heerlijk genoten van de uitzichten op de stad. Ook bleek dat je daar kunt kamperen/glamperen. En dat leek me nu een gaaf idee om met mijn verjaardag te doen! Daarover volgende week meer ;)

De dag erna hebben we de Bondi to Coogee walk gedaan, een must do als je in Sydney bent. Erg warm maar erg mooi om te zien! En die avond was er ook (eindelijk) de Secret Santa met mijn favoriete hostelvrienden. Erg leuke avond waar iedereen toch bij elkaar was als een surrogaat familie. Marjolein had mij getrokken en een enorm mooie kaart van Australie voor me gekocht, errug blij mee! =)

De dag erna was het ein-de-lijk tijd voor Oud en Nieuw. Poeh, wat een hoop gestress. Niemand wilde een besluit nemen waar naartoe te gaan en veel dingen waren al uitverkocht dus konden we ook niet chill naar een strandje om daar te wachten op het vuurwerk. Na een hoop op en neer geapp toch maar besloten om naar Milsons Point te gaan (ff googlen!). Marjolein en ik waren de eersten die besloten om gewoon maar te gaan, in de verwachting dat de rest zou volgen. Dus om 12 uur 's middags(!) vast in het park gaan zitten voor een goed plekkie. Dat plekkie hadden we gevonden; links view op de Opera house, rechts view op de Harbour bridge, beter kon niet! Na een klein regenbuitje, lees 1,5 uur durend onweer, was het dan tijd voor het vuurwerk. Eerst om 9 uur het kindervuurwerk, daarna om 12 uur de echte show, WAUW! Wat gaaf om te zien en mee te maken. Die kan ik weer van mijn bucketlist schrappen. Wat een gave ervaring en dat ook nog samen met Marjolein! Echt su-per!

Zo dat was het wel weer voor nu, volgende blog: samenvatting van onze reis naar Tasmanië. En ik kan je vast vertellen, het was amazing!

  • 11 Januari 2019 - 03:56

    Miek En René:

    Voor jou ook een gezond en prachtig 2019 !!

    Hééééééérlijk.......wat ben je toch een geluksvogel om dit allemaal mee te maken ! " Super gaaf " !!
    We zijn benieuwd naar jouw verslag over Tasmanië......

    Big smackeroo...René en Miek.


  • 11 Januari 2019 - 09:54

    Gerald:

    Mooi he dat vuurwerk.
    Al het goede voor 2019.

Tags: 25-30 graden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newcastle

Australiaaa

Back on the road again! :)

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2020

ROOAAADTRRIIIPPP!

26 Augustus 2020

ROOAAADTRRIIIPPP!

22 Juli 2020

Finding my peace

18 Mei 2020

Packing shit eh.... shed!

05 April 2020

Sri Lanka met mama
Sanne

Yessss, ik ben weer on the road! Volg mij avonturen op deze site, via facebook of via Instagram

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 22110

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 Augustus 2019

Australiaaa

06 September 2013 - 05 Maart 2014

Sanne in Toronto

Landen bezocht: