Jolly holidays - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu Jolly holidays - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu

Jolly holidays

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 November 2018 | Australië, Gold Coast

Poeh, de vakantie van de vakantie heeft me goed gedaan! Wat heerlijk om weer even in een helemaal nieuwe omgeving te zijn. First stop: Brisbane. Heerlijk warm na het regenachtige Sydney en mijn hostel keek uit over de rivier en de skyline van de stad. Supermooi. Helaas niet heel veel leuke mensen ontmoet in Brisbane, waar ik drie dagen ben gebleven. Over de stad: tja, mooi, chill, maar niet heul bijzonder. Wel een heel leuk museum bezocht over het ontstaan van Brisbane met een hele goede expositie over inwoners van Brisbane en hun blik op de stad. Het leek wel alsof het museum speciaal voor mij gemaakt was (voor planologennerds), ik vond gewoon alles leuk!

In het hostel ontmoette ik twee Belgische meiden die mij in hun rammelbak wel mee wilden nemen naar Byron Bay, de surfers en hippieplek bij uitstek. Wauw! Echt mijn lievelingsplek in Australië tot nu toe. Wat een relaxte sfeer, heerlijke kneuterige plek waar ik voor het eerst heb gesurft en drie dagen ben gebleven. Met een hostel vijf minuten van het strand heb ik het merendeel van de tijd op het strand doorgebracht.

Na drie dagen was het tijd om door te reizen naar Gold Coast. Het eigenlijke doel van de trip. Ik had namelijk een kaartje voor een festival in Gold Coast en ik had bedacht dat ik er net zo goed een vakantie aan vast kon plakken. Ik had een appartement gehuurd samen met drie andere festivalgangers en dat betekende een eigen tweepersoonsbed, kamer delen met 2 in plaats van 8 personen en of dat nog niet genoeg was hadden we ook nog een luxe douche met echte zachte handdoeken! Heer-lijk!

Het festival duurde drie dagen (dag 3 was erg vermoeiend). Hoogtepunt was dag 2 waarbij we per boot naar een party eiland werden vervoerd en daar de hele dag en avond hebben gedanst. Tussendoor hebben we lekker op het strand gehangen en kon ik zondagochtend van de mooiste zonsopgang die ik tot nu toe heb gezien genieten. Supermooi om te zien, geweldig! Maandag was het tijd om weer naar huis te vliegen want dinsdags begon ik met mijn nieuwe baan bij Lentils.

De baan bevalt meer dan goed. Ik mag op dinsdag en woensdag aan de slag als floor manager. Wat betekent dat ik ervoor moet zorgen dat alles in het restaurant smooth verloopt. Omdat we werken met allerlei soorten vrijwilligers is de baan meer een combi van manager en social worker. Dat vind ik eigenlijk nog extra leuk!

Verder ben ik weer blij om in het hostel te zijn en om iedereen weer te zien. Iedereen is een beetje aan het bedenken wat ze willen doen voor kerstmis en oud en nieuw en het lijkt erop dat de meesten in het hostel blijven tot het nieuwe jaar. Dat hebben Marjolein en ik in ieder geval ook besloten om te doen.

Tot zover de update vanuit het zonnige Sydney

  • 09 November 2018 - 04:22

    Gerald:

    Hoi Sanne, een vakantie in een vakantie, dat is toch top. Heb ik nog niet meegemaakt.

  • 09 November 2018 - 09:15

    Miek En René:


    Heej Sanne......gezellig, weer een verslag van 'onze globetrotter' ! Inderdaad kei luxe ....een vakantie in een vakantie !! Groot gelijk ....zou ik ook doen....nu genieten we op afstand van jouw ondernemingslust !!
    Veel plezier en geniet..... Dikke knuffel, René en Miek.

  • 11 November 2018 - 15:56

    Jolande Zijlstra:

    Hoi Sanne, leuk om te lezen wat je beleeft in Australiaaa! Andere wereld

  • 14 November 2018 - 18:26

    Angelique:

    Fijn dat het goed met je Gaat lekker genieten van je vrijheid

  • 14 November 2018 - 18:26

    Angelique:

    Fijn dat het goed met je Gaat lekker genieten van je vrijheid

Tags: 25-30 graden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gold Coast

Australiaaa

Back on the road again! :)

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2020

ROOAAADTRRIIIPPP!

26 Augustus 2020

ROOAAADTRRIIIPPP!

22 Juli 2020

Finding my peace

18 Mei 2020

Packing shit eh.... shed!

05 April 2020

Sri Lanka met mama
Sanne

Yessss, ik ben weer on the road! Volg mij avonturen op deze site, via facebook of via Instagram

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 22177

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 Augustus 2019

Australiaaa

06 September 2013 - 05 Maart 2014

Sanne in Toronto

Landen bezocht: