Bonjour Quebec! - Reisverslag uit Québec, Canada van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu Bonjour Quebec! - Reisverslag uit Québec, Canada van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu

Bonjour Quebec!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Oktober 2013 | Canada, Québec

Daar gaan we dan, half 6 ’s ochtends, met de metro naar Toronto Centraal om de bus te pakken naar Montreal. 6 uur later, en eenmaal gearriveerd in Montreal begeef ik me naar het dichtstbijzijnde park om daar wat uurtjes te overbruggen, omdat de trein naar Québec City pas om 4 uur vertrekt. Gelukkig was het heerlijk weer, wat erg uitzonderlijk blijkt te zijn in deze tijd van het jaar, en gingen de uren snel voorbij.

Toen ik eenmaal in het hostel aangekomen was bleek er alleen een Tsjechische vrouw in mijn kamer te zitten, Sonja. Een erg aardige vrouw die Québec bezoekt vanwege een training voor haar werk bij de Canadese ambassade in Praag. Beneden in de bar ontmoet ik Sam. We bleken allebei in voor een bezoekje aan de stad maar belandden uiteindelijk in een Irish Pub met bijbehorend volk en muziek. Deze echte Ierse muziek was geweldig en iedereen die een muziekinstrument bespeelde schoof aan en begon met spelen. Na een geweldige avond gingen we moe maar voldaan terug naar het hostel.

De volgende dag stond een bezoek aan de stad op het programma. Québec blijkt een redelijk grote stad te zijn, maar het toeristische gedeelte, Vieux Québec is nogal klein. Een uurtje of 5 en je hebt alles gezien, inclusief de citadel en een tour over de oude stadsmuur. In de ochtend ging ik met Sam de stad in. Hoewel hij alleen in Québec was om het nieuwe skatepark uit te proberen, wilde hij ook wel wat van de stad zien. Het was wederom supermooi weer en na een wandeltocht van een uurtje of 2 kregen we honger en gingen we terug naar het hostel om pannekoeken te bakken!

In het hostel liep ik Sonja tegen het lijf en zij was ook wel in voor een bezoekje aan het resterende deel van de stad. Zij wist waar de kleinste en oudste straatjes van Quebec zich bevonden dus ik was blij dat ze met me mee ging. Tijdens de wandeling kwamen we erachter dat we op dezelfde dag jarig zijn, en ook onze namen lijken erg op elkaar (hier zeggen mensen mijn naam als Sonna, of Sona), het leek wel voorbestemd dat we samen op pad zouden gaan!

Die avond waren er al wat meer mensen in het hostel, inclusief drie Franse meiden. Ik raakte met ze aan de praat, eerst in het Frans, maar we gingen al gauw over op Engels. Zij gingen de volgende dag naar de watervallen en shoppen bij Value Village, mijn nieuwe lievelingswinkel. Value Village, of Village des Valeurs, is een enorme tweedehands klerenwinkel en helaas (not!) hebben ze er ook een in Toronto. Die had ik al eerder ontdekt dus ik was erg geïnteresseerd om deze meiden te vergezellen op deze trip. Plus ze hadden een auto, maar, bleek achteraf, 0,0 gevoel voor richting. Na een half uur dwalen en zoeken naar een parkeerplek arriveerden we eindelijk bij de watervallen, waar we een prachtig uitzicht hadden vanaf een boven de watervallen aangelegde brug.

Na een heerlijke picknick reden we naar Value Village waar er natuurlijk wat aan de vingers bleef plakken. Een jurkje en een mouwloos spijkervestje voor maar liefst 10 euro totaal, niet slecht al zeg ik het zelf. Na 10 rondjes om het hostel kwamen we eindelijk aan op de plek van bestemming. Na nog een klein rondje in de stad zijn we teruggegaan naar het hostel en ben ik naar bed gegaan, omdat de volgende dag om 7.45 de trein naar Montreal zou vertrekken.

  • 08 Oktober 2013 - 13:19

    Angelique :

    Hee Sanne

    Leuk verslag fijn om te lezen en zien dat het goed met je gaat.

    Groetjes van ons allemaal tot het volgende verslag

  • 08 Oktober 2013 - 19:22

    Carla:

    Hoi Sanne.
    Fijn om te horen dat het goed gaat.
    Mooie foto's.
    Geniet ervan
    Tot de volgende keer. Xx

  • 08 Oktober 2013 - 19:37

    Miek.:



    Heej Sanne,

    We dachten al dat je het druk had met je uitjes ! Leuke stad.... klein maar gezellig lijkt me. Ben benieuwd naar Montreal.
    Nog een paar daagjes en dan krijg je bezoek van fam. B. uit V. Krijg je het nog drukker maar wel gezellig hoor !

    Veel plezier in Montreal en tot gauw.

    Hartelijke groeten en dikke zoen,

    René en Miek

  • 15 Oktober 2013 - 11:21

    Maud:

    Even bijgelezen maar klinkt weer goed! Geniet ervan san!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Yessss, ik ben weer on the road! Volg mij avonturen op deze site, via facebook of via Instagram

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 22153

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 Augustus 2019

Australiaaa

06 September 2013 - 05 Maart 2014

Sanne in Toronto

Landen bezocht: