Long time no blog - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu Long time no blog - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu

Long time no blog

Door: Sanne Bonekamp

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 December 2013 | Canada, Toronto

Hoi Allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog geschreven heb. Na aandringen van het thuisfront en omdat ik het zelf ook leuk vind, bij deze weer een blog.
Afgelopen week heeft onze nieuwste aanwinst, Ryan, of hoe mama hem noemt, vliegtuig Ryan, of Ryan vliegtuig, ik weet het niet precies meer maar het was grappig. In ieder geval onze nieuwe aanwinst Ryan, heeft zich geïnstalleerd in ons appartementje. Ryan is half Nederlands (zijn achternaam is Brouwer) en half brits, maar is hier geboren en je mag hem dus Canadees noemen. We hebben al hele gesprekken gehad over zijn oma en opa, die hij ook zo noemt, Sinterklaas, dropjes, pepernoten en gestampte sla (andijviestampot). Helaas spreekt hij geen Nederlands, behalve de gebruikelijke scheldwoorden, en is ie nog nooit in Nederland geweest. Maar hij is een goede aanwinst en daar gaat het om!

Verder heb ik eindelijk feedback op mijn scriptie en kan ik nu echt aan de bak met het ‘serieuze werk’. Voor zover ik daar nog niet aan begonnen was omdat ik natuurlijk niet een maand uit mijn neus ga zitten eten. Maar goed, het commentaar is binnen en het was over het algemeen positief dus dat is een goed teken. Met mijn engels gaat het ook steeds beter. In tegenstelling tot een paar maanden terug hoef ik nu maar 2 woorden per pagina op te zoeken op google translate in plaats van 20. Het gaat dus de goede kant op, al is het in gesprekken nog wel s lastig om op het goede woord te komen. Maar gelukkig heb ik nog een maandje of 4 om daar aan te werken.

Vorig weekend was het eindtoernooi van het universiteitswaterpolo. De meiden hebben gewonnen, (jihoeee!) en helaas hebben de mannen het laten liggen in de finale. Nu de universiteitscompetitie is afgelopen beginnen eindelijk de trainingen voor de ‘gewone’ competitie. Al is het niet echt een competitie te noemen. Het bestaat hier uit een paar oefenwedstrijdjes en drie belangrijke toernooien. Stelt niet zoveel voor dus, maar ik wil wel graag meedoen dus we gaan ervoor! Vol aan de bak en flink trainen en hopelijk een basisplaats opeisen!

Na vorige week geskype’d te hebben met Beppe, staat volgende week de surprise met de andere kant van de familie op het programma. Ik ben benieuwd! En ook kerst staat weer voor de deur. En dat is te merken ook, steeds meer huizen zijn verlicht door kilometers kerstverlichting en in alle winkels is al kerstmuziek te horen. Natuurlijk heb ik zelf ook de nodige kerst inkopen gedaan. Helaas is er niemand thuis met kerst maar gelukkig heb ik andijviestampot met gehaktballen en wellicht een kerstdiner in London (Ontario) in het verschiet! Nu alleen nog wat leuks vinden voor Oud en nieuw!

Hopelijk heeft iedereen een leuke sinterklaas gehad! Ik heb in ieder geval weer genoten van mijn pepernootjes en mijn geïmproviseerde chocolade letter! Stay tuned!

  • 08 December 2013 - 22:32

    Je Mammie:

    Geen Brian, maar Ryan, zoals in Ryanair.
    Wel grappig? Of niet grappig.

    Je vertaalslag gaat op de automatische piloot: Ryan, vliegtuiig, air, Ryanair.
    Haha.

  • 09 December 2013 - 09:00

    Miek.:



    Ha Sanne,

    Gelukkig dat je nieuwe huisgenoot in de smaak valt ! Misschien is het nog wel familie van René, zijn moeder heette ook Brouwers en heeft 4 broers en 1 zus in Canada wonen.
    Hier zijn de winkels van sinterklaas naar kerst omgetoverd en klinken er ook de "jingles bells" ! Wel altijd een gezellig sfeertje, vind ik. London lijkt me gewèldig met kerst en als je de kans krijgt,.... toch even op zoek naar Oliver... !

    Lieve Sanne, let them smell a little p......( zoals je vriendin dat zo mooi uitdrukte !) en ga voor een basisplek in het team.

    Hartelijke groeten en een big smackerooooo !

    Miek.

  • 23 December 2013 - 15:54

    Ger En Ben :

    Hallo lieve schat
    Ik vind het erg leuk dat we een kaartje van jou hebben gekregen! We zijn zoals je weet al 50 jaar getrouwd geweest, we hebben toen een hele leuke dag gehad met neven en nichten ooms en tantes daar had je bij moeten zijn! Wanneer kom je weer naar Nederland? Heb je een mooie tijd gehad in Canada, je hebt zeker nog meer landen gezien. Wij hebben er maar een gezien wij zijn naar Praag geweest dat was erg mooi en veel gezien. Dat hadden we van jullie familie en de familie van Gracia gekregen. Nog verder een hele mooie tijd daar en fijne feestdagen.
    Groetjes ome Ben en tante Ger en Sjuul en Suus want die zijn hier wezen slapen.

  • 23 December 2013 - 18:24

    Sanne Bonekamp:

    Hoi tante Ger en ome Ben,

    Ik had al vernomen dat het een super feest was geweest daar in Nijmegen/ de Ooij! En Praag moet heel mooi zijn! Hier is alles nog steeds naar de zin, na nieuwjaar lekker een paar daagjes skieen en dan weer aan de slag voor de studie. Ik kom als het goed is eind maart weer terug.

    Tot dan, Sanne

  • 01 Januari 2014 - 22:49

    Tante Ger En Ome Ben:

    Lieve Sanne
    We wensen je een heel gelukkig 2014!!
    En we hopen je gauw weer te zien
    Vandaag hadden we een nieuwjaars borrel bij onsthuis met een broer van ome ben
    En met de kleinkinderen
    En ook zijn we nog een borreltje wezen drinken bij het clubhuis van de sport vereniging vaan ooij
    We gaan morgen 2jan met onze jongste kleinkinderen een dagje weg eerst gaan we vanuit ooij met de bus naar Nijmegen en dan met de trein naar Utrecht daar gaan we gezellig wat drinken en rond 4 uur naar het circus!! We hebben er heel veel zin in!!
    Verders gaat hier alles goed!!
    Dag lieve schat tot ziens, ben er Ger

  • 06 Januari 2014 - 15:25

    Mylene:

    Hoi Sanne,

    Je kent mij niet, maar ik stuur dit berichtje omdat ik zelf ook geïnteresseerd ben mijn scriptie in Canada wil doen volgend jaar. Kun je mij misschien een mailtje sturen zodat ik je mailadres hebt voor wat vragen?

    Groetjes,
    Mylene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Yessss, ik ben weer on the road! Volg mij avonturen op deze site, via facebook of via Instagram

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 22164

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 Augustus 2019

Australiaaa

06 September 2013 - 05 Maart 2014

Sanne in Toronto

Landen bezocht: