New York, New York!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu New York, New York!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu

New York, New York!!

Door: Sanne Bonekamp

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 September 2013 | Verenigde Staten, New York

Zondagavond zouden we vertrekken naar New York. Patricia, ik en nog 27 anderen zouden naar de Big Apple gaan om daar te protesteren tegen de Iranese mensenrechten. Patricia doet dit wel vaker. Niet alleen om te protesteren maar ook omdat het tripje nogal weinig geld kost. Vervoer en hotel werd namelijk geregeld, dus je moest alleen voor je eigen eten en drinken betalen. Natuurlijk stemde ik in om haar te vergezellen op een tripje naar New York! Eindelijk onderweg bleek dat we met alleen maar jongeren waren en bleken we in een partybus terecht te zijn gekomen. Iedereen kon het goed met elkaar vinden en dat was maar goed ook want na een korte stop bleek de bus niet meer te starten. Op 15 minuten rijden van ons hotel waren we gestrand op een parkeerplaats. We zouden hier voor 6 uur blijven, precies de tijd die we hadden om wat van de stad te zien. Helaas pindakaas heb ik dus helemaal niks van New York meegekregen. Wel zijn we ’s avonds een biertje wezen doen op Times Square en in een bar in Queens. De volgende dag vertrokken we na het protest, waar nog honderden anderen aanwezig bleken, weer richting Toronto. Het was een protest tegen de Iranese president, die op dat moment in New York aanwezig was in het gebouw van de United Nations, waarvoor wij aan het protesteren waren. In het 20.00 journaal van de NOS van 24 september werd hier trouwens aandacht aan besteed. Na een lange terugreis kan ik toch terugkijken op een geslaagd bezoek aan New York City! Terug naar het ‘gewone’ leven in Toronto.

Afgelopen zaterdag was het ‘Rookie night’ met de waterpolodames. Dit betekend dat de nieuwelingen allemaal gekke opdrachten moeten uitvoeren in debiele kleding, gevolgd door een avondje stappen. Dit was super gezellig en ook goed voor de binding met de groep. Het enige minpuntje was dat iemand het leuk vond om mijn geliefde fiets te slopen waardoor ik nu, na drie weken, alweer fietsloos ben. Het pretpark bezoekje werd trouwens vervangen door een bezoek aan New York. Wel heb ik mijn tripje naar Montreal en Quebec geboekt! Volgende week dinsdag vertrek ik eerst naar Quebec voor drie dagen en daarna reis ik door naar Montreal om daar voor zes daagjes rond te kijken. Dan een dagje in Toronto en dan ga ik papa en mama (en ons Renske?!) opwachten op het vliegveld!

Ook heb ik inmiddels een werkplekje gevonden. Het Cities Centre, een instituut van de University of Toronto, bied mij een bureautje aanbied om aan te werken. Hier zit ook een professor die mij geholpen heeft om een plekje te vinden. Hij wil me af en toe helpen met het algemene deel van mijn scriptie dus kan ik nu officieel zeggen dat ik een begeleider heb gevonden! Ook heb ik iemand gevonden die me inhoudelijk kan helpen met projecten en het financieringssysteem wat ik wil analyseren. Dus nu kan ik lekker aan de bak. Maar eerst nog een paar weekjes lekker vakantie vieren!

  • 26 September 2013 - 22:53

    Miek.:

    Ja, ja , wrijf het er maar lekker in, al die uitjes en leuke vooruitzichten ! Jammer van je fiets. Kan degene die hem gemold heeft niet voor een andere zorgen ?
    Morgen laat ik beppe je foto's zien en zal ze dit verslag al van je moeder gekregen hebben. Ze houdt het allemaal goed bij wat je allemaal doet !

    Lieve Sanne, ga lekker genieten in Québec en Montreal, and...we are staying tuned !

    Hartelijke groeten en dikke zoen,

    Miek.

  • 27 September 2013 - 10:36

    Floor:

    Balen van die fiets zeg, heb je hem om schadevergoeding gevraagd?;) Zijn er geen foto's van jouw outfit tijdens de Rookie Night? Zie ik graag zsm!

    Zet 'm op met de start van je scriptie en alvast heel veel plezier de komende weken!xxx

  • 27 September 2013 - 21:37

    Sanne:

    haha, ik was geen rookie omdat ik niet in het team zit. Dus ik was 'normaal' gekleed. Heb alweer een nieuwe fiets gekregen van Patricia! Dus geen zorgen meer, alhoewel de remmen niet optimaal werken..

  • 28 September 2013 - 10:35

    Sietse:

    Ach, geen hand vol maar een land vol... fietsen dan he ;)

    Ik kan helaas niet mee naar canada, heb geen vrij van school en wat tentamens. Maar zie de foto's wel verschijnen! Veel plezier met de tipjes.

  • 29 September 2013 - 09:24

    Miek:


    Wat leuk dat jíj ook op deze site reageert ! Kunnen we toch een beetje kletsen ! Beppe heeft op google-earth de straat gezien waar je woont en keek haar ogen uit ! Je hebt er inderdaad alles bij de hand, winkels, restaurants, enz. Je zit daar op een goede plek. Zo, ik ga nu een "kumke" koffie drnken en krantje lezen.

    Mooi, de hartelijke groeten weer uit Rooi !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Yessss, ik ben weer on the road! Volg mij avonturen op deze site, via facebook of via Instagram

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 22151

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 Augustus 2019

Australiaaa

06 September 2013 - 05 Maart 2014

Sanne in Toronto

Landen bezocht: