Dutch Dreams - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu Dutch Dreams - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu

Dutch Dreams

Door: Sanne Bonekamp

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 September 2013 | Canada, Toronto

Zoals beloofd, na het weekend weer een blog. Ik ben inmiddels alweer bijna twee weken hier en het bevalt me nog steeds goed. Ondanks dat afgelopen vrijdag het stappen minder goed beviel vanwege de weggesleepte auto van Patricia die we in de middle of nowhere op moesten halen heb ik een leuke week achter de rug. Na de eerste trainingen blijk ik een schoolslagknie te hebben opgelopen. Niet heel erg, houd alleen in dat je 5 weken geen schoolslag of benen om en om/fietsen kan doen. Fietsen noemen ze hier trouwens de ‘egg beater’. Vind ik grappig! Ik had trouwens over het algemeen wel moeite met de engelse waterpolo termen. Maar ze zitten er nu in, nu het echte poloën nog. Maar daar moet ik dus nog een paar weekjes mee wachten.

In de tussentijd vermaak ik mij prima met mijn geliefde fiets, die mij overal brengt waar ik heen wil. Gister heb ik bijvoorbeeld de hele dag over de campus gefietst, ja gefietst want die is enorm groot, om te kijken of er een mogelijkheid is dat ik nog wat vakken kan volgen die me minder dan 300 euro gaan kosten. Meer heb ik er gewoon niet voor over. Dat bleek er uiteindelijk niet in te zitten. Jammer maar helaas, dat wordt dus ook geen Varsity, het universiteitsteam met bijbehorende competitie. Verder ben ik momenteel druk bezig met het plannen van mijn eerste tripje buiten Toronto en wel naar Montreal en Quebec. Het schijnt in Quebec al aardig koud te zijn (-1 overdag) dus het wordt tijd dat ik er naartoe ga voordat ik er niet meer levend weg kom.

Afgelopen weekend ben ik ook op verjaardagsfeestje geweest bij het vriendje van Perola, Jonathan alias JR. Hier waren ook al zijn vrienden van zijn Braziliaanse sambaband, Maracatu. Na een heerlijke barbecue en kennismaking met JRs vrienden/bandgenoten nodigden een aantal van de bandleden mij uit om naar een groepsles samba te komen. Dit was gister. Na lang zoeken vond ik eindelijk het gebouw en na het Braziliaans 3-kwartiertje begon om 20.15 (ipv 19.30) de les. Het begin was leuk maar na een half uur heen en weer schudden met een koker met rijst was het voor mij wel genoeg. Ik heb nog een kwartiertje lekker meegesamba’d maar ben tot de conclusie gekomen dat muziek maken niks voor mij is.

Met de scriptie gaat het tot nu toe goed. Ja ja, ik heb alweer een aantal uurtjes achter de computer doorgebracht. Ik heb inmiddels wat informatie over projecten die met mijn scriptie te maken hebben verkregen en gevonden. Dus er zijn sowieso casussen die bruikbaar zijn en ik hoef dus ook niet (weer) van onderwerp te veranderen. Hier was ik overigens wel bang voor omdat ik nul informatie kon vinden over mijn onderwerp.
Oh en dan zou ik bijna vergeten dat ik een nederlandse winkel heb gevonden! De winkel heet Dutch Dreams en ze verkopen hier stroofwafels, hagelslag en vlokken, kano’s (de koekjes), dropjes en nog meer Nederlands snoepgoed. En.. het allerlekkerst: ijs en frozen yogurt. Toen ik de winkel binnenkwam en vroeg of ze ook Nederlands spraken werd ik door alle mensen die het hoorden keihard uitgelachen. Ja het kon toch dat ze Nederlands spraken?!?! Maar het ijs, of beter gezegd de frozen yoghurt, was lekker en met name veel.

Volgende week meer over: mijn bezoek aan het pretpark, mijn hopelijk nieuwe timberlands, het stappen met het waterpoloteam, vorderingen met de scriptie, Montreal, Quebec en alles wat nog meer op mijn pad komt! Stay tuned!

p.s. Er staan wat fotoos op facebook!

  • 19 September 2013 - 09:01

    Carla:

    Hoi Sanne.
    Zo te horen (lezen).
    Heb je het daar goed naar je zin.
    Geniet ervan meid
    Groetjes xx

  • 19 September 2013 - 09:47

    Miek:

    Ha Sanne,

    Kijk, zo doe je dat als je in Toronto zit ! Leuke dingen doen, af en toe aan je scriptie werken en plannen wanneer je de volgende trip gaat maken ! You are doing great, et......fais comme tu veux !
    Wil je ook wat foto's op deze site plaatsen, (wij "zitten" niet op facebook) kunnen we ze wat uit vergroten en aan beppe laten zien. Ik moet je haar groeten overbrengen en zeggen dat je geen gekke dingen moet doen !

    Nou dancing queen, we are staying tuned !!!

    Hartelijke groeten en vette smackeroo,

    René en Miek.

  • 20 September 2013 - 11:37

    Floor:

    Hahaha! Sanne aan de samba, jammer dat we daar geen foto's van zien. Balen van je knietje zeg, rustig an hoor. Hou je taai!x

  • 22 September 2013 - 15:19

    Monique:

    HadieSammie,
    Leuk om je zo op afstand te kunnen volgen. Goed te lezen dat je er op uittrekt en zo ook van alles en nog wat meemaakt. Vooral die sambalessen! En de Dutch Dreams! En de weggesleepte auto! Tussendoor zelfs nog poloën en studeren. Helemaal top!
    De dametjes vinden het ook maar wat stoer van je. Komend weekend gaan zij je schrijven, hebben ze gezegd.
    Bye meis, tot mails/apps!
    Monique

  • 23 September 2013 - 16:20

    Martine :

    De egg beater, haha! Houden we erin! Rustig aan met die knie he!

  • 28 September 2013 - 10:29

    Sietse:

    Goed bezig sis! Heb je al een klantenkaart van de dutch dreams?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Yessss, ik ben weer on the road! Volg mij avonturen op deze site, via facebook of via Instagram

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 22182

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 Augustus 2019

Australiaaa

06 September 2013 - 05 Maart 2014

Sanne in Toronto

Landen bezocht: