Toronto by bike - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu Toronto by bike - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sanne Bonekamp - WaarBenJij.nu

Toronto by bike

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 September 2013 | Canada, Toronto

Hoi allemaal,

Er zijn weer een paar dagen voorbij en ik heb maar besloten om nu veel verhalen te schrijven omdat ik nu nog leuke dingen meemaak. Inmiddels ben ik de troste eigenaar van een superdeluxe fiets met een slot wat 100x zoveel waard is als de fiets zelf, maaaar: ik ben er ontzettend blij mee! Waar ik ook blij mee ben is mijn bed-upgrade. Een wijs man zei ooit: One mans trash is another mans treasure. En zo geld dat ook voor een afgedankt matras aan de straat wat nu schittert onder mijn matras.

Gister heb ik weer een boel nieuwe mensen ontmoet. Patricia, een meisje wat ik tijdens een studiereis eerder dit jaar had ontmoet in Malaga, kwam langs. Zij woont ook in Toronto en we hadden in Malaga al afgesproken dat ze me zou rondleiden in de stad. Dit eindigde in een 3 uur durende wandeling door de leuke wijken van de stad. Bijna de hele stad is verdeeld in verschillende wijken die ieder een eigen land vertegenwoordigen. Je hebt bijvoorbeeld Koreatown, Little Italy, Little Portugal, Chinatown, Greektown noem het maar op. Ik woon denk ik in een onofficieel Ethiopiatown. Het is namelijk pas officieel als het op de kaart staat en als de straatnaambordjes de naam van de wijk of de naam van de straat in de betreffende taal boven de normale bordjes hebben staan.

In de avond heb ik Patricias vriendinnen ontmoet. Deze meiden, Stephanie en Belinda waren net als Patricia, supergezellig en zo maakten we plannen om aankomende vrijdag te gaan stappen in een exclusieve club waar een vriend van Patricia moet draaien. Klinkt goed, dus ik ben benieuwd!

Voor dinsdag, vandaag, werd er warm weer voorspeld. Een perfecte dag om op mijn nieuwe fietsie de stad te verkennen. Met de lonely planet en mijn fototoestel onder mijn arm ging ik op pad. Het plan was om recht naar het meer fietsen en vanuit daar langs het meer naar de andere kant van downtown Toronto fietsen. Dit was een tocht van ongeveer 15 kilometer, maar met 33 graden was dit toch een hele opgave. Al fietsende kwam ik uiteindelijk bij een veerpont die je voor zeven dollar naar de Toronto Islands bracht. Ik had goede verhalen gehoord over deze eilandjes die ongeveer 5 kilometer van het vasteland lagen. Wauw! Wat een goede keuze! Het bleek een enorm park met veel groen, stranden en een prachtig uitzicht op de skyline van Toronto. Zie de fotoos!

Op de terugweg fietste ik door een aantal drukke straten van Toronto en opeens zag ik hele stukken straat die waren afgezet, met achter de hekken schreeuwende meiden die, zo bleek later, op hun idolen aan het wachten waren. Het Toronto International Filmfestival is blijkbaar nu in volle gang hier en bij een internationaal filmfestival horen nou eenmaal sterren. Van schreeuwende mensen die proberen een foto te maken van chagerijnige mensen die zo snel mogelijk in een dikke vette auto proberen te stappen wordt ik ook niet echt vrolijk, dus ben ik maar gauw doorgefietst. Misschien dat ik nog een filmpje meepak, want het is natuurlijk wel gaaf om een première mee te maken!

Onderweg naar huis ook maar even langs de uni en het zwembad gefietst. Dan weet ik tenminste waar ik heen moet, want morgen heb ik mijn eerste training bij de Toronto Golden Jets. Spannend! Ik heb er in ieder geval zin in, en donderdag, ja echt, gaat het echte werk beginnen. Nu is het tijd voor avondeten en het 8 uur journaal om een beetje op de hoogte te blijven van het Nederlandse nieuws. Na het weekend waarschijnlijk weer een verhaal! Tot dan, liefs Sanne

  • 11 September 2013 - 08:45

    Miek:

    Ha Sanne,

    Super de luxe zo'n fiets en een 'onder-matras' is ook nooit weg, je lijkt de prinses op de erwt wel !! Fijn om te weten dat je het naar je zin hebt en ik vind dat je het goed aanpakt !
    Fijne training en veel plezier vrijdag met stappen.

    Hartelijke groeten en dikke zoen,

    René en Miek.

  • 11 September 2013 - 10:46

    Floor:

    Whoo wat gaaf allemaal, goed bezig joh. Lekker verkennen zo. Foto's zien er tof uit, goed dat je het zo ook nog even in de zomerse sferen meemaakt voordat het straks koud wordt. Laat ze bij de Jets maar een poepie ruiken, of in het 'Lagendijks Engels': let them smell a little poo!
    Take care!X

  • 11 September 2013 - 21:46

    Angeliqueooijen :

    Hè Sanne
    Kei leuk verslag fijn dat je het na je zin hebt,
    Komt helemaal goed. Succes
    En we kijken uit na je volgende verslag.

    Groetjes van ons allemaal

  • 12 September 2013 - 23:57

    Carla:


    Hoi Sanne
    Leuk verslag en mooie foto's.
    Succes!!
    Groetjes Carla xx

  • 13 September 2013 - 17:52

    Patricia:

    Heey Sanne!!

    Klinkt allemaal erg gezellig!! Have fun!

    xx Bram en Patries

  • 15 September 2013 - 17:16

    Miek.:

    And...... did you let them smell a little poo ? ( leuke uitdrukking van Floor ! )

    Gr. X. Miek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Yessss, ik ben weer on the road! Volg mij avonturen op deze site, via facebook of via Instagram

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 22159

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 Augustus 2019

Australiaaa

06 September 2013 - 05 Maart 2014

Sanne in Toronto

Landen bezocht: